Pages

Friday 25 November 2016

Redha dengan ketentuannya : )

Assalamualaikum and hye semua : )

Semua yang baca blog Sue ni sihat2 je ke ?? hehe ,, dah dua hari Sue tak sihat ni akibat daripada makan ais krim . kehkehkeh ..

Dan seperti yang tertulis di tajuk , dah beberapa hari ni macam2 yang berlaku pada Sue . Lagi2 time exam ni , mencabar betul ,, kena fikir positif tak boleh nak fikir negatif .

Apa yang berlaku ni semua di sebabkan Sue . Benda ni takkan jadi kalau bukan sebab Sue . Sue yang terlalu emosi . Tak kawal emosi . T_T huwaaaa

Tapi Sue redha apa yang terjadi . Allah tu takkan saja2 bagi kita ujian , and sebelum dia bagi kita sesuatu ujian tu dah tengok dah kita ni boleh ke hadapi ujian yang Allah akan bagi . Apa yang jadi ni mesti ada hikmahnya . Hanya bersangka baik dengan perancangan Allah .

-
Kalau Allah dah takdirkan kita untuk berkenalan sampai sini je , aku redha . Siapa kita nak tolak takdir Allah . Macam mana kita rancang , baik mana pun hubungan kita kalau Allah nak benda tu jadi , terjadi jugak . Aku redha bukan sebab aku give up , penakut tapi aku sedar . Andai jodoh , tak kemana ,, jika berjodoh moga kita bertemu lagi ,, jika tidak berjodoh semoga bahagia bersama dia . 
Entri Sue berakhir dengan lirik lagu ni 

Biarkan Sejoli - Tomok

Sukarnya
melepaskan cinta ini
setelah hati ini
kau miliki
ternyata hanya mimpi
kau buang aku ketepi
oh mengapa
kau biar begini sahaja

mungkin ada penganti mu ku temui
yang tahu menghargai cinta ini
satu hari kau kan rasa
betapa sakit nya
hati yang kau luka
kau biar begitu sahaja

biar aku pergi bawa diri
memujuk hati ku
membiarkan rindu
semua kerna

hati ini
sedikit pun tak bererti
kepada mu
yang memang aku cintai

tak ku sangka
ku hanya mengharap yang tiada
dalam jiwa

biarkan aku pergi bawa hati
biar ku sendiri

mungkin ada penganti mu ku temui
yang tahu menghargai cinta ini
satu hari kau kan rasa
betapa sakit nya
hati yang kau luka
kau biar begitu sahaja


No comments:

Post a Comment